Sok gondolat, kevés szóval

Archive for 2015/07/12

Amúgy nyugi van..


Mehetünk..

Mondtam a Nőnek miután ezt a négy képet reggel ellőttem..

Ültünk már a víz mellett egy jó ideje.

Tudtam, hogy ennél már nem lesz jobb pillanat a reggelben..

wp7582

wp7583

wp7584

wp7585


Egy szál pöcsben akkor jó lenni..

amikor azt hisszük, hogy itt aztán nem lát már senki.

ma7580.


Mert embernek maradni sokkal könnyebb..

Ma vagyok. Mi vagyok? Minden vagyok.
Fáradt, meghatott, elcsigázott, és tele hihetetlenül sok érzéssel.
Tegnap este nyolc órától pár órával ezelőttig a szegedi Indóház téren, a Nagyállomás előtt segítettem a többi önkéntessel a menekülteknek.

Láttam családanyát három gyermekkel, aki javarészt gyalog jött Iraktól egészen idáig.
A férje biológiatanár volt otthon, de sajnos egyre inkább veszélyben vannak az értelmiségiek, így az utóbbi években taxisofőrként kereste a kenyérre valót.
Másfél évvel ezelőtt az ő városuk is veszélybe került, így a család egyik fele Németországban várja a többieket – már akik életben maradtak…
Néztem ezt a hihetetlenül kedves, szerény, halkszavú nőt, aki egész éjszaka egyszer, ha állt fel, és kért egy kis kávét. Nem fogadott el magának semmit, csak a gyerekeinek.
Mindent megköszönt százszor.
Amikor megtaláltuk a rokonait, zokogott. Azt mondta nekem búcsúzóul – félig arabul, félig angolul -, hogy azt szeretné, a gyerekei is ilyenek legyenek felnőttként.

Nm könnyeztem, mert sírni csak a győztesnek szabad, és mi még nem győztünk. Arra gondolok, milyen elemi, hatalmas erő és rettegés kellhet ahhoz egy háromgyerekes édesanyának, hogy a szülővárosát, a szülőföldjét elhagyva vágjon neki gyalog az ismeretlennek.
Azokra gondolok, akik megállnak mellettünk, és azt kérdezik, “mit etetitek ezeket a büdös cigányokat?”, és azokra, akik fekete bakancsban jelennek meg, és azokra, akik inzultálnak minket.

Azokra gondolok, akik miatt nem mondhatom el senki nevét sem, és azokra, akik miatt a szívszorító pillanatokat, leveleket, rajzokat sem mutathatom meg Nektek.

És azokra gondolok, akik hatalmas utat tettek meg. Olyan utat, és úgy, ahogyan mi azt el sem tudjuk képzelni. Akik mellett összeszorul a torkom, amikor a gyerekek sebeit látom, akik mellett gombóc van a torkomban.
Azokra gondolok, akik már félig győztek. Nemsokára biztonságban lesznek.

És azokra is gondolok, akik segítettek. Akik odajöttek, ételt hoztak, vizet hoztak, befutottak pár órára, és adtak abból a kevésből, amijük van.
Ülök itthon, a nappaliban. Nemsokára indulok vissza. Fáradt vagyok, hihetetlenül fáj a derekam, a szegedi kánikulától melegkiütéseim vannak, kint dühöng a nyár.
Én pedig mérhetetlenül büszke vagyok, és meghatott. Mert itt nem a politika számít – adott olyan is, aki elvben más oldalon áll. Az emberség számít. Hogy mi megőriztük ezt.

És a mosoly számít. Amit látok az arcukon, ha tovább indulnak innen.

Köszönöm.

Esztervirág..